Tuesday, August 18, 2009

Name Of The French Song In South Park

'LOVING & DEMOCRACY

are now some years since I consider these elections more democratic, even the question and count them, still dangerous for democracy itself, and without love. Many democracies in the world are in "restructuring". The same current crisis should be considered positive.


But the problem before you ask if today there is democracy in Italy we should ask if there is a genuine "culture of democracy" and love.

girodivite.it time ago I wrote about this (other) thinking on the matter, which gave her the title:
http://www.girodivite.it/NON-SONO-ANDATO-A VOTARE.html-

The other day I spoke with my dear Mauro Orlando (and yes, Mercurzio - to interdict - my angel, although, increasingly, I leave it unattended), this topic and he reminded me that in ancient Athens (he is a philosopher over) was practiced "democracy of individuals participation "(not shown).

In practice - explained to me - that something had to decide when all citizens were invited to attend the meeting and could speak, express opinions and vote. Citizens were even paid for this civic function (taking an attendance) and what to avoid discrimination between rich who could afford not to work that day, unlike the poor who do not could have chosen to participate.

There are two wonderful books that I suggest you read about it: "democratic individualism, Emerson, Dewey and American political culture" and "The scepter powerless" by Nadia Urbinati.

Both these books remind us of how the principle of the new millennium we are witnessing, I say fortunately, for a vigorous return of democratic individualism, the concept of non-delegation of direct participation. Community Transit to build. Here
someone could suggest a negative exception, but in essence we need to think differently and individual exercise citizenship rights, or rather, for the simple fact that it exists as a human being, Redeemer, and then one of these inalienable rights is certainly the right of participation.

Therefore, to witness, participate and become agents of change, is possible without any more criticism of this or that party, but simply enforces the rights of individual eisitere and citizen of the world.

grew up in America in the nineteenth century with figures such as Emerson, Thoreau and Whitman, when democracy was not yet a reality, while this idea soon established itself as an alternative to rationalism and utilitarianism e diede i suoi frutti con il pragmatismo di Dewey.

Per la sua forte tensione etica si distinse dalla tradizione liberale, dalla quale ebbe origine.

Per la sua attenzione al valore della dimensione privata della vita individuale si distaccò dalla tradizione repubblicana, della quale la nuova nazione americana era imbevuta.

La sua idea fondamentale è che lo stato costituzionale sia il punto di partenza grazie al quale il sistema politico e la società civile possono svolgere un opera positiva di stimolo dell’individualità.

In questo senso, la democrazia supera l’atteggiamento negativo verso la politica proprio del liberalismo, giacché propone a ciascuno di prendere parte, a suo modo e con responsabilità, alla costruzione di una prospettiva di miglioramento per se e per gli altri, attraverso le leggi, la cultura, la partecipazione politica e il giudizio pubblico.

La fragilità della democrazia, che è anche il suo fascino e la sua forza recondita, sta in questa dimensione più che politica, nell’avere non altro fondamento se non la credenza e la pratica di vita di ciascuno. Il concetto di non delega, amorevole.

In poche parole oggi vale più la testinonianza personale, individuale del essere "se" (scrivo "se" senza accento perchè non la considero una affermazione ma è.. un "se.. nell’andare verso" ) come singoli individui nella consapevolezza dell’essere soli, ma insieme agli altri.

Lo stesso amore per la democrazia come l’amore è messo in discussione ogni giorno.

Il governo dice: "Va’ e uccidi per amore del tuo paese". È amore questo?

La religione dice: "Dimentica il sesso per amore di Dio". E’ amore questo? L’ amore è desiderio?

L’amore per la maggior parte di noi è - desiderio e piacere - il piacere che è derivato dai sensi, dalla attrazione sessuale e dalla soddisfazione. Sia ben chiaro, non sono certamente contrario al sesso, (al contrario spero di fare sesso selvaggio tutti i giorni...e amore infinito). Ma il sesso in se non è amore. Come la democrazia non è democrazia senza amore vero.

Qui faccio un parallelismo tra "Amore & Democrazia" perchè credo che abbiano molte cose in comune.

Quello che il sesso ci dà momentaneamente in amore è il totale abbandono di noi stessi, poi finiamo per ritornate alla nostra confusione e così ripetiamo e ripetiamo quegli stati di ansia e preoccupazioni per passare poi a quello stato in cui ci abbandoniamo e non c’è preoccupazione, problem.

The belong to another, being psychologically nourished by another, depend on another - is likely in all that there must always be anxiety, fear, jealousy, guilt, fear and as long as there is no c 'is love, and a mind overwhelmed with grief will never know what love, sentimentality and emotion have absolutely nothing to do with love. And so love has nothing to do with pleasure and desire. Democracy itself behaves like love.

We do not know how to reach your love is so, we do not know how reach and achieve democracy today. Watch for where love is lacking also lacks democracy.

This extraordinary dimension of human relations more and more often fail to practice it and achieve it. And then what do we do?

If we do not know what to do, we do nothing, is not it? Absolutely nothing?

So closely we are in complete silence.

It means that we do not want, do not go hunting or something more than nothing, and there is definitely a place to build a center report.

Then there is love!

democracy itself is an act of love for ourselves and others and then may either be loved or to be tolerated. Be suspicious of criticism and supervision. It does not have any more certainty, is becoming indispensable to others and to ourselves. So what do we do? The betrayal, even going to vote (like me) or risk becoming worse all the little dictators. Criticize everything and everyone e. ....

We adapt well to those who have failed in love, using the betrayal. For democracy. And, we wonder, but this is not amore ma questa non è democrazia?

Anche qui la solitudine viene in aiuto!

Non viviamo più in assenza dell’altro ma in presenza di noi stessi del "se". Di noi come testimoni assoluti del possibile cambiamento, con distacco.

E, come nell’amore, ritroviamo la vera democrazia, quella degli individui liberati che tutti immaginiamo possiamo essere "se"...e solo andando verso "se stessi" ..potranno praticare così i sogni!

Come? Basta solo immaginare e come nei sogni la realtà cambia.

Nanosecondo

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